keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Hiustutoriaali: oikeaoppinen valkkinuttura



Varasin tänään vihdoin kampaajan, joten sen kunniaksi hieman hiusjuttuja! Olen saanut muutamia ihmettelyjä, miten mä oikein teen mun nutturan, joten päätinpä pyöräyttää tällaisen tutoriaalin tapaisen. Suurin osa taitaa tehdä valkkinutturan niin, että asettelee valkin ponnarin juureen ja levittää hiukset sen päälle, jonka jälkeen latvat kiinnitetään miljoonilla pinneillä nutturan juureen. Siis näin. No eipä onnistu mun hiuksilla. Tai ainakin tarvittaisiin niin monta pinniä ettei tähän päähän edes mahdu. Ja kenen aika ja hermo riittäisi sellaiseen?! Eli oikea tapa on mun mielestä rullata hiukset valkin ympärille, jolloin pinnejä ei tarvita yhtään.

1. Tarvitset ponnarin, valkin ja varalta muutaman pinnin. Valkin sijasta kärjestä aukileikattu ja rullalle kääritty sukkakin saattaa toimia, mutta ainakin mun hiuksissa pysyy paremmin karhea valkki. Ja eipähän pääse pilkottamaan mikään pinkki sukka hiusten seasta...

2. Laita hiukset normaalille ponnarille

3. Aseta valkki ponnarin juureen ja tupeeraa ponnaria kevyesti. Näin hiuksista tulee paremmin hallittavat ja ne tarttuvat paremmin kiinni valkkiin.

4. Liu'uta valkki kohti latvoja, niin että hiuksia jää noin 10–15 cm valkista yli.

5. Asettele latvat valkin päälle tasaisesti. Ponnari näyttää nyt vähän joltain palmulta.

6. Rullaa varovasti hiukset valkin ympärille. "Rullaaminen" on itse asiassa hiukan hankaloittava sana. Ajattele ennemmin että peukaloilla tunget hiuksia valkin reijästä sisään (siis alakautta). Vaihtele käsien paikkaa niin ettei nutturaan jää löysiä kohtia ja jatka peukaloilla tunkemista. Ja tadaa! Hetken kun olet tunkenut niin valkki onkin jo kiinni takaraivossa ja nuttura valmis!

 
7. Mikäli nuttura tuntuu huteralta niin voit varmistaa sen muutamalla pinnillä. Periaatteessa sen pitäisi pysyä kuitenkin ilman pinnejä! Mulla ainakin pysyy ja se on paljon se! Yleensä kaikki kampaukset oikein ponnahtavat auki miljoonista pinneistä huomitta, yleensä juuri kun on astumassa ovesta ulos.

- Hansu

10 kommenttia:

  1. Sitä paitsi mun mielestä tää tapa saa kymmenen kertaa paremman näkösen lopputuloksen! Sillä toisella tapaa nuttura jää joskus hassusti töröttää, etenkin jos on yhtään pidemmät hiukset:D /Riikka;)

    VastaaPoista
  2. Mulla on kans tämä nuttura valkki, mutta en osaa laittaa sitä oikein itse! Pitää ensi kerralla ottaa tää ohje auki ja kokeilla:) Aina on pitänyt pyytää jotain kaveria laittamaan, kun tuntuu, että itse ei saa siististi laitettua tätä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on kyllä tosi helppo! Mä oon oikeesti aivan käsi kaikkien hiusjuttujen kanssa, hyvä kun just ja just osaan kihartaa ja perusponnarin laittaa – plus valkkinutturan ;)

      Poista
  3. Siis tämähän oli superhelppo! Mä oon kans oikee tumpelo hiusjutuissa, ja oon pitkään miettinyt mikä mussa on vikana, kun ei nuttura ei pysy varttia kauempaa päässä :D Kokeilin sun ohjeella, ja kappas, siellä se on keikkunut koko päivän, kiitos! Jäänkin seurailemaan :)

    VastaaPoista
  4. Ah, kiitos! Huomisiin valmistujaisjuhliin pitäs saada valkkinuttura, ja puol päivää yritin sillä toiseella ohjeella, eikä onnistunu mitenkään. Tuli jo ihan idiootti olo, ja epätoivo iski, ja sitten löysin tän! <3 Pelastus! :D <3

    VastaaPoista
  5. Kiitos! Tällä ohjeella saatiin lopulta tyttären vahvaan, pitkiin hiuksiin siisti ja pitävä nuttura!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät päivää aina! <3