sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Kolikot kaulassa

P8313198
Päätin eräänä iltana tehdä inventaarion meidän kolikkopurnukkaan, jossa on kilisevää ainakin kuudesta eri maasta. Silmäni iskeytyivät Japanin 50:n ja viiden jenin kolikoihin, joissa on keskellä reikä. Tämä askartelupiiperö ryhtyi oitis toimiin ja illan pikkutunteina väänsin itselleni oivan kaulakorun.

Japanilla on muutenkin erikoisasema sydämessäni, olenhan opiskellut maan kieltä monta vuotta ja pala sydämestäni jäi ikuisesti maahan siellä matkaillessani. Nyt kolikot killuvat lähellä sydäntäni ja enpähän ainakaan voi sanoa etteikö rahaa olisi pennin jeniä.

P8313195

P9073307
日本は私の心の中にあります


- Hansu

5 kommenttia:

  1. Hauska idea! Olen itse alkanut suunnitella Japanin matkaa ensi vuodeksi. Olisiko sulla jotain vinkkejä Japanin kävijöille?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olishan mulla vaikka kuinka! Tai mun kokemukset rajoittuvat pelkkään Osakaan ja Kiotoon, mutta riittää niissäkin ihmeteltävää enemmän kuin tarpeeksi. Nimimerkillä pakko mennä takaisin kun ei kaikkea ehtinyt nähdä, muista paikoista kuten Tokiosta, Fujista ja Okinawasta puhumattakaan... Voisin vaikka tehdä jonkinlaisen postauksen mun Japanin lemppareista?

      Poista
    2. Loistava idea! Itse olen miettinyt, että onko Tokio must-käyntikohde, vai riittäisikö Kioto ja Osaka. Ne kun ovat maantieteellisesti ehkä helpommin saavutettavissa (ja Kioto on mun must-käyntikohdelistalla). Jään odottelemaan postaustasi! :)

      Poista
  2. Huippuhyvä idea, tykkään! Kolikot muutenkin koruissa ovat mieleisiä. Plussaa jos ovat aitoja ja niillä vielä merkityskin niinkuin tässä sinun kohdallasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäät :) Mä en edes muistanut että joissan jeneissä on reikä, kannatti siis kohnata purnukka!

      Poista

Kommentit piristävät päivää aina! <3